søndag den 14. januar 2007

Søndag 14.01.07

Tak til Svigermor Gunhild, Anne-Kirstine, Margrethe, Christin, Las, Louise D, Ras og Siri og Cecilie for dejlige kommentarer på min blog. Jeg er meget glad for, at I har taget så godt imod den!

Lige nu befinder jeg mig i Råsted. Et godt stykke udenfor Holstebro i et skov- og sommerhusagtigt område har min Far og min papmor Lis købt en grund og bygget et amerikansk pinewoodhus. Det er super lækkert og idyllisk, og jeg nyder i fulde drag at være isoleret herude i naturen. Træerne rusker godt i blæsten. Og i Vesterhavet for den sags skyld! Vi kørte en tur til vestkysten i dag. Det var ikke for hængerøve. På vejen til Bovbjerg Fyr blæste skumspøjtet ind over vejen og ned på bilens forude, og da vi skulle ud af bilen var det nærmest umuligt at vriste dørene op. Men vi skulle jo ud og mærke naturens vilde og vældige kræfter, og vi fik os da også kæmpet op på klitterne. Synet og lyden af et kæmpestort frådende hav, der vælter ind mod kysten og oversvømmer diger og havneopmråder er ganske enkelt bjergtagende. Og det er for fedt at læne sig op imod vinden og stå tippet og råbe ad sine lungers fulde kraft alt imens salt og sand slår ind i ansigtet og munden. Lis og jeg sad storgrinende og tyggede på sand i bilen bagefter.

Ellers bruger jeg tiden på at læse om en ny kur jeg har fået anbefalet af en god veninde - Roxannas veninde Fie blev for et års tid eller mere siden opgivet af det danske sundhedsvæsen. Hun havde en hjernesvulst og var dødsdømt. Men så fandt hun og Roxanna ud af, at der fandtes en østrigsk læge, som havde vældig gode resultater med en bestemt form for ernæringssammensætning. På det tidspunkt arbejdede han i Thailand, så Fie og hendes nærmeste lavede en indsamling på nettet og rejste penge nok til at tage afsted og få behandling i Thailand. Få måneder senere kom Fie hjem. Hun var helbredt. Lægerne på Riget kunne kun nikke og sige jamen det er jo fantastisk. Nu hjælper Fie og Roxanna andre cancerpatienter. Blandt andet mig. For selvom mine læger har sagt at jeg er rask, vil jeg gøre alt for ikke at få tilbagefald, og det handler meget om at give sine celler og sit immunforsvar de bedste levebetingelser. Jeg linker til Dr. Johanna Budwigs hjemmeside for de interesserede:

http://www.healingcancernaturally.com/budwig_protocol.html

Jeg har valgt Dr. Johanna Budwigs kur frem for Hanckes, men begge kure er funderet i at kurere cancer via ernæringen. Det giver fantastisk god mening for mig, og jeg ser frem til at komme i gang med det.

Jeg har det godt. Det er selvfølgelig stadig svært det her - også fordi det er gået så hurtigt. Det er godt i forhold til min helbredelse, men rent følelsesmæssigt skal der også arbejdes. Jeg har haft kræft, og jeg kan få det igen. Jeg er først lige gået i gang med at 'uddanne' mig til, hvordan jeg bedst og mest rigtigt for mig forholder mig til det faktum. Samtidig med at jeg øver mig i at give slip og leve mit liv. Det er en stor udfordring, men jeg er fanme klar til at tage den op. Jeg kan jo ikke gøre andet. Det er mit liv og jeg står midt i det.

5 kommentarer:

Las sagde ...

Du er for sej.

Cecilie sagde ...

Hej Tina
God vind! - må man nok sige...
En af mine veninders mormor havde kræft tre gange - første gang da hun 25 - og hun blev 80 år. Det med de tre gange er jo ikke så fedt at tænke på, men det med de 80 år er jo fint. Jeg har tænkt på at fortælle historien før, men synes at du måske ikke lige havde brug for det muntre perspektiv med risikoen for at blive ramt igen. (Jeg ved at nogen af de ting jeg hørte, da jeg var gravid, kunne jeg godt have undværet til at holde mig vågen om natten). Nu hvor du selv bragte det op, kommer historien ind som en opmuntring, håber jeg.

Gitte sagde ...

Kaere Tina
Hvor er det dejligt at laese dine indslag her. Jeg er langt vaek (Sydney)og meget kontakt har vi ikke haft, men jeg saetter utrolig stor pris paa at du er villig til at dele dit eventyr med mig. Det bringer taarer, smil og en masse kaerlig foeleser op. Du gaeve kvinde, seje jyde.. you go girl! Og det der med at tygge paa sand lyder helt fantastisk! :o)
Mange kaerlige tanker til dig.
Gitte

Cecilie sagde ...

Tina? Har du noget med den her blog at gøre? Ellers er det godt nok underligt... http://tinasarena.spaces.live.com/feed.rss

Tina sagde ...

Hey Cecilie. Nej jeg har ikke noget med den anden tina's arena blog at gøre. Det er bare et pudsigt sammentræf.
Kh