torsdag den 11. januar 2007

Tors 10.01.07 Forstoppelse

Jeg er træt i dag. Træt og proppet til randen med informationer om behandlinger - alternative såvel som mere etablerede. Jeg har planlagt en tur til Jylland fra lørdag til onsdag, og det er det helt rigtige tidspunkt. Jeg glæder mig til at stige ombord på toget og rejse. Der er noget helt særligt og fantastisk over at være i bevægelse samtidig med at man sidder stille. Det er velgørende og et glimrende rum for tankeflugt, dagdrømmeri og smålure. Jeg har brug for at lade tankerne svæve ud over de landskaber jeg passerer. Og jeg har brug for at se min familie og være henholdsvis fars lille pige og søsters lille søster i et par dage.

Las og jeg købte nyt køleskab og emhætte i går. Ja virkeligheden banker på. Det var superhyggeligt og fedt at få gjort. Og vi kom ikke engang op at diskutere i Punkt1 eller Snehvide, eller hvad man nu ellers kunne forestille sig af skrækscenarier i den sammenhæng. Det tog en time, og vi var enige om det hele. Nu glæder vi os helt vildt til at flytte sammen i vores nye lækre lejlighed og få alt det her bare en lille smule på afstand. Og vi glæder os til at invitere alle vores dejlige venner på besøg. Som jeg sagde til Las i går, da vi gik og gjorde rent heroppe: Det er altså noget sjovere at gøre klar til en fremtidigt liv sammen og lege far, mor og børn, når man ikke længere har en livstruende sygdom hængende over hovedet.

Nu orker jeg ikke at skrive mere. Jeg er som sagt helt fyldt op af informationer, som jeg skal have struktureret og tænkt igennem, inden jeg kan tage stilling til, hvad jeg synes er det rigtige at gøre herfra.

4 kommentarer:

Anne Kirstine Nissen sagde ...

hvor lyder det bare hyggeligt at købe køleskab og emhætte sammen. så positivt og med et helt andet syn på fremtiden. dejligt.

jeg glæder mig til at se den "opshinet" lejlighed næste gang jeg kommer hjem.

Las sagde ...

Det var godt at få læst det hele.
Det er sgu et syret eventyr at være en del af..

Las sagde ...

Lørdag nat kl. 02:10
Jeg prøvede at gå lidt ud med drengene.
Det var sgu svært at svinge humøret i gear. Det er måske lidt lettere at holde det oppe, når Tina er i nærheden. Måske fordi det er hende det drejer sig om og fordi hun har brug for min styrke. Nå, det er fanme ikke nemt at få skrevet noget..
Jeg er bare meget træt og lidt ked af det- godnat.

gunhild sagde ...

Kære Tina - tak for at du har kræfter til at dele. Gid du må få tifold tilbage fra os allesammen!
Jeg tænker meget på dig og vores Las. Jeg tror, I ved det.
Praktiske svigermor skal nok stille op med forsyning af sunde madvarer - bl.a. fra mine fynske leverancer - og med transportservice, når jeg får mit kørekort igen...:-(
Kærligst, Svigermor Gunhild